Garantie

 

Voor de opbouw van onze sofa's gebruiken we enkel eerlijke materialen van topkwaliteit. De doordachte combinatie van een stevige en duurzame romp met een hoogwaardige vering en kwalitatieve vulling biedt jarenlang zorgeloos zitcomfort. De exclusieve MECAM- stoffen en - leders worden in huis uitvoerig getest op hun kleurechtheid, slijtvastheid en UV-bestendigheid om u de beste kwaliteit te garanderen.

Bij MECAM zijn we 100 procent overtuigd van de kwaliteit die we bieden. Daarom ontvang je een unieke fabrieksgarantie op jouw sofa. Zo heb je maar liefst 5 jaar garantie op rompen, bekleding en vulmaterialen. De MECAM garantie heeft bovendien ook een eigen servicedienst die bij eventuele problemen, gewoon bij jouw thuis ter plaatse komt.

Ervaar je problemen met je zitmeubel?
Neem dan contact op met je Mecam-verkooppunt.
Zij brengen ons op de hoogte.

 

Versoepelende meubelwaarborg

MECAM werkt met een versoepelende meubelwaarborg van 3 jaar. Dit wil zeggen dat gedurende de eerste twee jaar na levering een herstelling kosteloos is. In het derde jaar na levering wordt 2/3 van de herstelkosten aangerekend. Deze garantie geldt niet bij abnormaal gebruik van het meubel. Naast de meubelgarantie van 3 jaar, gelden de volgende uitgebreide garantietermijnen:

  • 5 jaar garantie op de romp (het binnenkader) van je zitmeubel. Deze garantie geldt niet als het houten kader zou breken als gevolg van abnormaal gebruik of transport.
  • 5 jaar garantie op vulmaterialen.
  • Op de stoffen en leders geldt de normale meubelgarantie van 3 jaar. Uitgesloten van de garantie zijn gevallen van stofslijtage door abnormaal gebruik, door scherpe voorwerpen of verkeerd onderhoud en door huisdieren.
  • 5 jaar garantie op de mechanieken van je zitmeubel.
  • 2 jaar garantie op de elektrische onderdelen van je zitmeubel zoals de motoren, bedieningskastjes, transformatoren en accu’s. Beschadigingen dienen gemeld te worden aan de winkelier binnen de 15 dagen na levering. Na 15 dagen wordt de herstelling aangerekend. Als je toch ergens niet tevreden over zou zijn, staan we voor je klaar. We nemen opmerkingen en feedback serieus en zullen er altijd naar streven om problemen zo eerlijk, efficiënt en snel mogelijk te verhelpen.

 

De volledige garantie voorschriften zijn op aanvraag verkrijgbaar.

Service: één van onze grootste prioriteiten

Mocht je toch een probleem ondervinden met één van onze zitmeubels, dan kan je altijd terecht bij onze service dienst. Een team van gespecialiseerde techniekers die over heel België voor jou klaarstaan. Na het contact van jouw verkooppunt zal, indien nodig, een serviceteam aangesteld worden om ter plaatse het probleem op te lossen.